3x3

Heyecan verici, dinamik ve yenilikçi 3x3 Basketbol, dünyanın her yerinde oynanan farklı formatlardaki sokak basketbolundan esinlenerek geliştirilmiştir. FIBA tarafından desteklenen bu maçlarda üç kişilik iki takım standart bir yarı saha içerisinde karşılaşır.

3x3 Basketbol, uluslararası yarışma formatında ilk defa başarılı bir şekilde 2010 yılında Singapur'da düzenlenen Gençlik Olimpiyat Oyunları’nda (YOG) yer almış ve sonrasında yıllık bazda düzenlenen 3x3 Dünya Turu ile kendine sağlam bir yer edinmiştir.

FIBA 3X3 Dünya Turu etapları ile ilgili videoları
youtube.com/3x3planet adresinden izleyebilir, 3x3 Basketbol hakkında daha fazla bilgi için tbf.org.tr/organizasyonlar/3x3,fiba.com/3x3, twitter.com/3x3planet sitelerini ziyaret edebilirsiniz.

FIBA 3x3 Resmi Oyun Kuralları

Ocak 2019

Son yayınlanan FIBA Resmi Basketbol Oyun Kuralları, FIBA 3x3 Resmi Oyun Kuralları ve ayrıca Resmi Yorumlarda özellikle belirtilmeyen tüm oyun durumlarında geçerlidir.

Madde 1 - Saha ve Top

  • 1.1. Oyun 1 sepetli 3x3 basketbol sahasında oynanacaktır. Kurala uygun 3x3 sahası, (genişlik) 15 m x (uzunluk) 11 m dir. Saha, serbest atış çizgisi (5.80 m), 2 sayı çizgisi (6.75 m) ve sepetin altında ‘şarjsız yarım daire’ alanı dahil, kurala uygun basketbol oyun sahası ölçülü bölge olacaktır. Geleneksel basketbol sahasının yarısı kullanılabilir.
  • 1.2. Resmi 3x3 topu tüm kategorilerde kullanılacaktır.

Not:

  1. Taban seviyesinde 3x3 her yerde oynanabilir, saha çizgileri –kullanılmışsa- uygun olan alana adapte edilecektir, ancak FIBA 3x3 Resmi Yarışmaları, arkalık yastıklamasına entegre edilmiş şut saatli arkalıklar dahil, yukarıdaki tüm özelliklere tamamen uymalıdır.
  2. FIBA Resmi Yarışmaları: Olimpik Turnuvalar, 3x3 Dünya Kupası (U23 ve U18 dahil), Kıta Kupaları (U18 dahil) ve 3x3 Dünya Turu.

Madde 2 - Takımlar

Her takım 4 oyuncudan (sahada 3 oyuncu ve 1 yedek) oluşacaktır.

Not: Oyun sahasında antrenörlere ve/veya tribünde uzaktan antrenörlüğe izin verilmez.

Madde 3 - Maç Hakemleri

Maç görevlileri 2 hakem ve 3 masa görevlisinden oluşacaktır.

Not: Madde 3 taban yarışmaları için zorunlu olmayacaktır.

Madde 4 - Maçın Başlaması

  • 4.1. İki takım maç öncesinde aynı anda ısınacaktır.
  • 4.2. Yazı-tura atışı hangi takımın ilk pozisyonu alacağını belirleyecektir. Yazı-turayı kazanan takım, maçın başındaki ya da olası bir uzatmanın başındaki pozisyonu seçebilir.
  • 4.3. Maç, her takımın oyun sahasında 3 oyuncusuyla başlamalıdır.

Not: Madde 4.3 taban yarışmaları için zorunlu olmayacaktır.

Madde 5 - Skor

  • 5.1. Yayın içinden her şuta (1 sayılık atış alanı) 1 sayı verilecektir.
  • 5.2. Yayın arkasından her şuta (2 sayılık atış alanı) 2 sayı verilecektir.
  • 5.3. Her başarılı serbest atışa 1 sayı verilecektir.

Madde 6 - Oyun Süresi / Maçın Kazananı

  • 6.1. Kurala uygun oyun süresi 10 dakikalık 1 periyottur. Oyun saati ölü top durumlarında ve serbest atışlarda durdurulacaktır. Oyun saati topun değişimi tamamlandıktan (top hücum takımın ellerinde olduğunda) yeniden başlatılacaktır.
  • 6.2. Ancak, kurala uygun oyun saatinin bitmesinden önce 21 ya da daha fazla skor yapan ilk takım maçı kazanır. Bu ‘altın skor’ kuralı sadece kurala uygun oyun süresine uygulanır (olası bir uzatmaya değil).
  • 6.3. Kurala uygun oyun süresinin sonunda skor eşitse bir uzatma oynanacaktır. Uzatma başlamadan önce 1 dakikalık bir ara olacaktır. Uzatmada 2 sayı yapan ilk takım maçı kazanır.
  • 6.4. Maçın belirlenen başlama saatinde oyun sahasında oynamaya hazır 3 oyuncuyla olmayan takım maçta hükmen yenilecektir. Hükmen yenilgi durumunda, maç skoru w-0 ya da 0-w (‘w’ kazanma) olarak yazılır.
  • 6.5. Bir takım maçın bitmesinden önce sahadan çekilirse ya da takımın tüm oyuncuları sakatlanırsa ve/veya diskalifiye edilirse maçta kendiliğinden yenilir. Kendiliğinden yenilgi durumunda, kazanan takım o sıradaki kendi skorunu tutmayı ya da kendiliğinden yenilen takımın skoru her durumda 0 olarak, maçı hükmen kazanmayı seçebilir.
  • 6.6. Kendiliğinden yenilen ya da hileli hükmen yenilen takım yarışmadan diskalifiye edilecektir.

Notlar:

  1. Bir oyun saati yoksa, devam eden süre uzunluğu ve/veya istenen ‘altın skor’ organizatörün takdirindedir. FIBA, oyun süresi eksenli skor limitini önermektedir (10 dakika/10 sayı, 15 dakika/15 sayı, 21 dakika/21 sayı).
  2. 2.Madde 6.4 taban yarışmaları için zorunlu olmayacaktır.

Madde 7 - Fauller / Serbest Atışlar

  • 7.1. Bir takım 6 faul yaptığında ceza durumundadır. Oyuncular Madde 16’da konu olan kişisel faul sayısının dışında değildir.
  • 7.2. Yayın içinden atış halindeki fauller, atış başarısızsa 1 serbest atış, yayın arkasından atış halindeki fauller de 2 serbest atışla cezalandırılacaktır.
  • 7.3. Atış başarılıysa sayı sayılacak ve şut atan oyuncuya 1 ek serbest atış hakkı verilecektir.
  • 7.4. Sportmenlik dışı ve diskalifiye edici fauller, 2 takım faulü olarak sayılacaktır. Bir oyuncunun birinci sportmenlik dışı faulü 2 serbest atışla cezalandırılacak ancak topa sahip olma hakkı olmayacaktır. Tüm diskalifiye edici fauller (bir oyuncunun ikinci sportmenlik dışı faulü dahil) her zaman 2 serbest atış ve topa sahip olma hakkıyla cezalandırılacaktır.
  • 7.5. 7. - 8. ve 9. takım faulleri her zaman 2 serbest atışla cezalandırılacaktır. 10. takım faulü ve izleyen takım faulleri 2 serbest atış ve topa sahip olma hakkıyla cezalandırılacaktır. Bu madde sportmenlik dışı faullere ve atış halindeki faullere de uygulanır ve Madde 7.2, 7.3 ve 7.4’ü geçersiz kılar.
  • 7.6. Tüm teknik fauller her zaman 1 serbest atışla cezalandırılacaktır. 1 serbest atıştan sonra oyun aşağıdaki gibi devam edecektir:
    • Teknik faul savunma oyuncusu tarafından yapılmışsa, şut saati rakipler için 12 saniye ayarlanacaktır.
    • Teknik faul hücum oyuncusu tarafından yapılmışsa, şut saati o takım için durdurulduğu süreden devam edecektir.

Not: Bir hücum faulü serbest atışlarla cezalandırılmayacaktır.

Madde 8 - Topla Oynama

  • 8.1. Her başarılı atış ya da son serbest atış sonrasında (takip eden top kontrolü durumları hariç):
    • -Sayı yiyen takımdan bir oyuncu, sahanın içinde direkt sepetin altından (dip çizgi gerisinden değil) sahada yayın arkasına bir yere dripling yaparak ya da pas atarak oyuna devam edecektir.
    • -Savunma takımının sepetin altında ‘şarjsız yarım daire’ içindeki topla oynamasına izin verilmez.
  • 8.2. Her başarısız atış ya da son serbest atış sonrasında (takip eden top kontrolü durumları hariç):
    • -Hücum takımı topun ribaundunu alırsa, topu yayın arkasına götürmeden skor girişiminde bulunmaya devam edebilir.
    • -Savunma takımı topun ribaundunu alırsa, topu yayın arkasına götürmelidir (pasla ya da driplingle).
  • 8.3. Savunma takımı topu çalar ya da bloklarsa, topu yayın arkasına götürmelidir (pasla ya da driplingle).
  • 8.4. Bir ölü top sonrasında herhangi bir takıma verilen topa sahip olma hakkı, top-kontrolüyle başlayacaktır, örnek: sahanın tepesinde yayın arkasında topun değişimi (savunma ve hücum oyuncusu arasında).
  • 8.5. Ayakları içeride ya da yay çizgisinde olmayan bir oyuncu ‘yayın arkasında’ kabul edilir.
  • 8.6. Hava atışı durumunda top savunma takımına verilecektir.

Madde 9 - Zaman çalma

  • 9.1. Zaman çalma ya da aktif oynamaktan kaçınma (örnek: skor girişiminde bulunmama) bir ihlal olacaktır.
  • 9.2. Sahada şu saati donanımı varsa, bir takım 12 saniye içinde şut girişiminde bulunmalıdır. Şut saati, top hücum oyuncusunun ellerinde olduğunda (savunma oyuncusuyla değişim sonrasında ya da sepetin altında başarılı bir atış sonrasında) hemen başlatılacaktır.
  • 9.3. Top kazanıldıktan sonra sepetin gerisinde ya da yanında olmak üzere yayın içinde 5 saniyeden fazla hücum oyuncusu tarafından topla dripling yapılırsa bu bir ihlaldir.

Not: Sahada şut saati donanımı yoksa ve bir takım yeteri kadar sepete hücum etmiyorsa, hakem hücum takımına son 5 saniyeyi sayarak bir uyarı verecektir.

Madde 10 - Değişiklikler

Top öldüğünde ve top-kontrolünden ya da serbest atıştan önce herhangi bir takıma değişiklik hakkı verilir. Yedek, takım arkadaşı sahanın dışına adım attığında ve kendisiyle bir fiziksel temas oluşturduğunda oyuna girebilir. Yedekler sadece sepetin karşı tarafındaki dip çizginin gerisinde durabilirler ve yedekler için hakemlerden ya da masa görevlilerinden bir aksiyona gerek yoktur.

Madde 11 - Molalar

  • 11.1. Her takımın 1 mola hakkı vardır. Herhangi bir oyuncu ya da yedek, ölü top durumunda mola isteyebilir.
  • 11.2. TV yayını olması durumunda organizatör, tüm maçlarda oyun saati sırasıyla 6:59 ve 3:59 gösterdikten sonra ilk ölü topta çalınan, 2 ek TV molası uygulamaya karar verebilir.
  • 11.3. Tüm molalar 30 saniye uzunluğunda olacaktır.

Not: Molalar ve değişiklikler sadece ölü top durumlarında çalınabilir ve top canlı olduğunda çalınamaz (Madde 8.1)

Madde 12 – Video Materyalinin kullanılması

  • 12.1. Anlık İzleme Sistemi - IRS (Instant Reply System) bulunması durumunda maç sırasında hakem tarafından incelemek üzere kullanılabilir:
    1. Maç sırasında herhangi bir zamanda maç kağıdı için ya da oyun saatinin ya da şut saatinin bozulması.
    2. Atış için son şutun kurala uygun oyun saatinin sonunda zamanında elden çıkmış olması ve/veya atış için şutun 1 ya da 2 sayı sayılması.
    3. Maçın ya da uzatmanın kurala uygun son 30 saniyesinde herhangi bir oyun durumu.
    4. Bir takım tarafından talep edilen sorgu.
  • 12.2. Bir takımın itirazı durumunda (Madde 13), resmi video materyalleri sadece, oyunun sonunda atış için son şutun oyun süresinde elden çıkmasına ve/veya atış için o şutun 1 ya da 2 sayı sayılmasına karar vermek için kullanılabilir.

    Not: Bir sorgu talebi, ilgili yarışmanın regülasyonunda öngörülmüşse ve IRS’nin bulunması durumunda, sadece Olimpik Oyunlarda, Dünya Kupasında (sadece açık kategorilerde) ve Dünya Turunda mümkün olacaktır.

    Madde 13 – İtiraz Prosedürü

    Bir takımın çıkarının, bir hakemin kararından ya da bir maç sırasında olan bir olaydan olumsuz olarak etkilendiğine inanması durumunda, aşağıdaki şekilde ilerlemelidir:

    1. O takımdan bir oyuncu maçın sona ermesinden sonra ve hakem imzalamadan önce maç kağıdını hemen imzalayacaktır.
    2. 30 dakika içinde takım durumun yazılı açıklamasını sunmalı ve aynı zamanda, 200 USD tutarında güvence depozitosunu Spor Denetçisine vermelidir. İtiraz kabul edilirse güvence depozitosu geri ödenir.

Madde 14 – Takımların Sıralaması

Havuzda ve tüm yarışma sıralamalarında (turlardaki sıralamalar dışında), aşağıdaki klasman kuralları uygulanacaktır.

Takımların erişmiş olduğu yarışmanın aynı etabı eşitse, eşitliği bozmak için adımlar aşağıdaki sırayla uygulanacaktır:

  1. En fazla kazananlar (ya da havuz karşılaştırmaları arası eşit olmayan maç sayısı durumunda, kazanma oranı).
  2. Başa baş karşılaştırma (sadece kazanç/kayıp dikkate alınır ve sadece havuz içinde uygulanır).
  3. Averajda kaydedilen en fazla sayı (kazanılan hükmen skorlarını göz önüne almadan).

Bu 3 adımdan sonra takımlar hala eşitse, uzatmayı en yüksek seri başıyla kazanan takım(lar).

Turlarda sıralamalar (turlar ilişkili turnuvaların serisi olarak tanımlandığında) turların paydaları için hesaplanacaktır, örnek: Oyuncular (oyuncular her turnuvada yeni takımlar yaratabilirlerse) ya da takımlar (oyuncular tüm turnuva için bir takıma bağlılarsa). Tur sıralaması aşağıdaki gibidir:

  1. Finalde ya da öncesinde sıralama, fiilen tur finaline yükselme.
  2. Her tur sonunda final sıralamaları için toplanan tur sıralama puanları.
  3. Turda toplanan en fazla kazanç (ya da maçların eşit olmayan sayıları durumunda kazanç oranları).
  4. Tur sırasında skor yapılan en fazla sayı averajı (hükmen kazanç skorlarını dikkate almadan).
  5. Aynı zamanda her özel seri başı olayındaki tur seri başı için yapılacak uzatma seri başı.

    Turnuvanın ölçüsüyle ilişkili olmadan, tur puanları, tur sıralaması amacıyla her turun turnuvasına verilir:

    Turnuva sıralaması 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17-32 33+
    Tur puanları 100 80 70 60 50 45 40 35 20 18 16 14 12 11 10 9 3 1

    Not: Tur seri başları, bir sonraki yarışmada oynayıp oynamadığına bakılmaksızın bir tura katılan tüm takımlara yapılır.

Madde 15 – Seri başı Kuralları

Takımlar, takım sıralama puanlarına bağlı olarak seri başı olurlar (Yarışmadan önce takımın en iyi 3 oyuncusunun sıralama puanlarının toplamı). Aynı takım sıralama puanı olması durumunda seri başı yarışmadan önce rastgele belirlenecektir.

Not: Ulusal takım yarışmalarında seri başı, 3x3 Federasyon Sıralamasına bağlı olarak yapılacaktır.

Madde 16 – Diskalifiye

2 sportmenlik dışı faul alan oyuncu (teknik faule uygulanamaz) oyundan diskalifiye edilecek ve organizatör tarafından yarışmadan da diskalifiye edilebilecektir. Bundan bağımsız olarak organizatör, şiddet eylemleri, sözlü ya da fiziksel saldırı, maç sonuçlarına hileli müdahale, FIBA Anti-Doping Kurallarının (FIBA Internal Regulations, Book 4) ihlali ya da FIBA Etik Kurallarına (FIBA Code of Ethics, FIBA Internal Regulations, Vhapter II, Book 1) aykırılık nedeniyle oyuncu(ları)yu diskalifiye edecektir. Organizatör, takımın diğer üyelerinin söz konusu davranışlara katkısı (yardımcı olmamaları yoluyla bile) nedeniyle tüm takımı yarışmadan diskalifiye edebilir.

FIBA’nın yarışmanın düzenleyici çerçevesi altındaki cezalandırıcı yaptırımları hakkı, play.fiba3x3.com Hüküm ve Şartlarına ve FIBA Internal Regulations’un, bu Madde 16’nın altındaki diskalifiyede etkisiz kalmasına dayanır.

Madde 17 – U12 Kategorilerine Adaptasyon

Aşağıdaki kuralların uyumu U12 kategorilerine önerilmektedir:

  1. Mümkünse sepet 2.60 m’ye indirilebilir.
  2. Uzatmada skor yapan ilk takım maçı kazanabilir.
  3. Şut saati kullanılmaz. Takım yeteri kadar sepete hücum etme girişiminde bulunmazsa, hakem son 5 saniyeyi sayarak bir uyarı verecektir.
  4. Ceza durumları uygulanamaz. Atış hali olanlar, teknik fauller ve sportmenlik dışı fauller hariç tüm faullerden sonra top-kontrolü olur.
  5. Molaya izin verilmez.

Not: Madde 6’nın notunda sunulan esneklik uygun durumlarda isteğe bağlı olarak uygulanır.


Türkiye’de 2013 yılında Türkiye Basketbol Federasyonu öncülüğünde hayata geçirilen 3x3 Türkiye Turu’na her yıl binlerce basketbolsever katılıyor. Üstelik turnuvalara katılmak için lisanslı basketbolcu olmanıza gerek yok. Basketbol sporunu seven, kendini ispatlamak isteyen herkes 3x3 Turnuvalarına katılabilir.

3X3 NEDİR?

Heyecan verici, dinamik ve yenilikçi 3x3 Basketbol, dünyanın her yerinde oynanan farklı formatlardaki sokak basketbolundan esinlenerek geliştirilmiştir. Maçlarda üç kişilik iki takım standart bir yarı saha içerisinde karşılaşır.

NASIL OYNANIR?

3 asil 1 yedek oyuncudan oluşan takımlar yarı sahada (tek potada) 10 dakikalık maçlar oynarlar. Hücum süresi 12 saniye olan maçlarda oyuncu değişimi sınırsız olup, bireysel faul yerine takım faulü uygulanır. Detaylı oyun kuralları için tıklayınız.

KAYITLAR

FIBA’nın resmi organizasyonu olarak tanımlanan 3x3 Türkiye Turu ve diğer 3x3 organizasyonlarının kayıtları play.fiba3x3.com üzerinden alınmaktadır. play.fiba3x3.com üzerinden kayıt olan sporcular aynı zamanda kazandıkları maçlara, elde ettikleri derecelere göre puanlar kazanıp FIBA sıralamalarında kendilerine yer bulabilirler.

KAYIT AŞAMALARI

1.Aşama/ play.fiba3x3.com’dan Profil Oluşturma

Kişisel Profil Oluşturulması Detaylı Anlatım
Herhangi bir 3x3 turnuvasına katılacak bir kişi ilk olarak https://play.fiba3x3.com/ adresine giderek kişisel profilini oluşturması gerekmektedir. Kişisel profilini oluşturmayanlar FIBA onaylı 3x3 turnuvalarına kayıt işlemlerini gerçekleştiremez.

İlk olarak https://play.fiba3x3.com/ linkine tıklanarak kayıt sayfasına gidilmelidir. Sitede Türkçe dil seçeneği mevcuttur.

Açılan sayfanın sağ alt tarafında bulunan Kayıt Ol (SING UP) butonuna tıklayarak kayıt işlemleri başlatılır.

Karşımıza çıkan ekranda ilk olarak *Cinsiyet (Gender) sonrasında ise *Doğum Tarihi (Date of Birth) gün, ay ve yıl şeklinde girilir ardından FIBA 3x3’e Kaydol (Sing Up To FIBA 3x3) butonuna tıklanır. 13 yaşın altında olan sporcular siteye sadece kullanıcı adı belirleyerek kayıt yaptırabilir.

Sonrasında sırasıyla şu bilgiler girilir;

*İsim (First Name)

*Soyisim (Last Name)

*Ülke (Nationality)

*Yaşadığınız şehir (Home Town)

*E-Posta (E-mail): Buraya geçerli ve aktif olarak kullandığınız e-posta adresini yazmalısınız.

*Telefon Numarası (Phone Number)

*“FIBA 3x3’ün şartlarını, koşullarını ve gizlilik politikasını kabul ediyorum” yazılı kutucuğa tıklanır. (I accept the FIBA 3x3 Terms and Conditions and Privacy Policy)

Başında * işareti bulunan tüm alanların doldurulması zorunludur.

Yukarıda istenen bilgiler girildikten sonra FIBA 3x3’e Kaydol (Sing Up To FIBA 3x3) butonuna tıklanır ve kayıt işleminin birinci aşaması tamamlanır.

Daha sonra karşınıza Lütfen E-Postanızı Kontrol Ediniz (Please Confirm Your E-Mail ) uyarısı çıkacak ve devamında Kayıt İşlemine Devam Et (Continue Registration) butonuna tıklamalısınız.

Kayıt işleminin tamamlanması için, kayıt esnasında belirttiğiniz adresinize “E-Postanızı doğrulayın” başlıklı bir e-posta gönderilecektir. E-posta adresinizi doğrulamak için, e-postanıza gönderilen mailin içerisindeki Mavi Düğmeye tıklayın (Click Here To Verıfy My E-Mail Address), ardından yeni profil sayfanıza yönlendirilerek kayıt işlemi tamamlanacaktır.

Profilinizin onaylanması için e-posta adresinize gönderilen bağlantıya mutlaka tıklamalısınız.

2. Aşama / Takım Kaydı

Profil oluşturduktan sonra, play.fiba3x3.com adresi üzerinden Etkinlikler (Event) bölümüne tıklayarak arama kısmından katılacağınız organizasyonu bulabilirsiniz. Organizasyonu bulduktan içerisine girerek sağ bölümünde yer alan Kayıt Ol (Register) butonuna tıklamalısınız.

Herhangi bir organizasyona kayıt olacağınız zaman karşınıza Takım Lideri (Team Lead) ve Oyuncu (Player) olarak iki farklı opsiyon çıkacaktır.

Kendiniz oynuyorsanız eğer “Oyuncu (Player)” olarak kayıt olmalısınız. Bu seçeneği kullanırken, siteye kendi hesabınızla giriş yapmanız istenecektir.

Kayıt olurken Takım İsmi (Team Name) , E-Posta (E-Mail) ve Telefon Numarası (Phone Number) bilgilerini girdikten sonra, Kayda Devam Et (Continue Registration) butonuna tıklamalısınız. Bu işlemi yaptıktan sonra organizasyon kaydıyla ilgili e-posta alacaksınız ve ilgili linkte tıklayarak takımınız için diğer oyuncularını ekleme işlemine başlayabilirsiniz. Takım arkadaşlarınızın profilleri yoksa eğer, takım kaydı öncesi profil oluşturmaları gerekmektedir.

3.Aşama
Katılımcı her sporcu yukarıda yer alan Başvuru Belgeleri linkinden 3x3 Türkiye Turu Kişisel Başvuru Belgesini eksiksiz doldurmalıdır. Daha sonra doldurulan belgenin çıktısını alıp üstüne fotoğraf eklemesi gerekmektedir.

4.Aşama
Türkiye Turu yaz etaplarına katılacak tüm sporcular 3. Aşamada eksiksiz doldurdukları 3x3 Türkiye Turu Kişisel Başvuru Belgelerini ve ayrıca yine aynı linkte yer alan 3x3 Türkiye Turu Takım Başvuru Formunu doldurmalı ve imzalamalıdır. Eksiksiz doldurulan ve imzalanan her iki formda organizasyon zamanı yetkili kişiye teslim edilmelidir. Teslim edilen her iki form, organizasyon yetkilisi tarafından incelenir. 3x3 Türkiye Turu Kişisel Başvuru Belgesi, 3x3 Türkiye Turu Takım Başvuru Formu ile karşılaştırılır ve bilgilerin doğruluğu kontrol edilerek yetkili kişi tarafından onaylanır. Bu şekilde katılımcı sporcuların kayıt aşamaları tamamlanmış olur.


Nasıl kayıt olurum?

3x3 ile ilgili detaylı bilgi almak için 3x3@tbf.org.tr adresine mail atabilirsiniz.