Türkiye Basketbol Federasyonu (TBF) Başkanı Hidayet Türkoğlu,
basketbol liglerindeki gelişimi yansıtan infografik paylaşımında bulundu.
Türkoğlu’nun paylaşımına göre; sponsorluk, yayın ve diğer anlaşmalarla, 5 yılda ING Basketbol Süper Ligi kulüplerine yapılan ödeme
yüzde 55 oranında arttı. Aynı süre zarfında Herbalife Nutrition Kadınlar
Basketbol Süper Ligi kulüplerine yapılan ödeme ise yüzde 236 oranında artış
gösterdi.
Bununla birlikte daha önce ulusal kanallarda her hafta
sadece 5 maç yayını gerçekleştirilirken, 12 maç (8 maç ING Basketbol Süper Ligi, 2 maç Herbalife Nutrition Kadınlar Basketbol Süper Ligi, 2 maç Türkiye Basketbol Ligi) canlı olarak yayınlanmaya
başladı.
Ayrıca yapılan kural değişikliği ile birlikte 4 yılda yerli
oyuncuların kulüplerinde oynama süreleri ING Basketbol Süper Ligi’nde yüzde 42,
Herbalife Nutrition Kadınlar Basketbol Süper Ligi’nde ise yüzde 25 oranında
arttı.